Friday, July 10, 2009

Harry Potter + Make up Mistakes & just some chatters!

Imagine yourself, saying this to your coworker:

Me: I noticed that you're day off on Tuesday, can we switch?
Her: What day?
Me: You can be dayoff tomorrow. (Saturday) Go clubbing with the other interns.
Her: Ok! Why do you watch to switch?
Me: So I can stand in line, to watch the first showing of Harry Potter on Midnight.

When my other coworker/bestfriend Marion heard, he was like "WTF? Laaaaame!" Haha, but honestly.. I love HARRY POTTER as much as the Twilight Saga. But I'm scared that the Human Resource/Front Office Manager's Assistant will notice the change of schedule, that I might be questioned. YIKES! Now how do I explain that?

Anyways, did any other Harry Potter's fans did the sorting hat online? After how many times of doing it, I am always sorted into one house...

SLYTHERIN! I'm actually, quite content with this house. There's too many good people in the world ;)



____________________________________________

So Ladies, spill it... What are make up "booboos" did you commit over the years? I am pretty sure that everyone did not start playing with make up with a huge bang! So here are some of my examples, and I even did the liberty to humiliate myself with pictures!

01. Did I just get punched in the face?
- This was the days before I understood what a "brush" was. I would use the brush that would come w/ the palette from Covergirl/Revlon.. or any other drugstore's brand. I remember, my brother would see me & go "did someone punch you in your face?" Haha & another thing, I did not know anything about primers & how to blend, or just the simple fact of applying it evenly!



02. Creating a wing for my UNDER eyeliner.
- I can't believe, that I used to take such emo pictures! Did someone just steal my Hello Kitty Doll or something?



03. An eyeliner that doesn't even line!
- If you look closely, my eyeliner is a mess & you can see, the yucky mess on my upper lid! OMG!



So here you go, the "MAKE UP HISTORY" of Cheysser!
WHAT ARE YOUR MAKE UP BOOBOOS?
:] I would love to hear... but then again, I might be the only one who made sucha crime! Haha.


_____________________________________________

Last night, I went to the Carnival with the boyfriend. HE WON ME A PRIZE! A brand new bowl! But we believe it was fate, because when we were walking back to his car, I stepped on mud and yucky water! We used the bowl to get water from the drinking fountain, and to clean my feet! So he kept looking at the positive, riiiiight butthead? (He reads my blog)



If Butthead knew how to take a better picture, he wouldn't had to force himself more into the picture. Haha :) But I liked this one, so thats why I choose it! (Even though, it looks like, I'm falling off my seat) So it doesn't matter to me! Whee!



After shopping, carnival & movies... the eye shadow was still cooperating with me! (: And I'm finally learning how to put on falsies - well almost. I'm getting there! BTW: I watched Bruno and woo! LOVING THE PENISES! Mwhaha! They had to check our ID when we bought the ticket & checked our tickets twice! IT WAS THAT CRAZY! He totally brought it to a different level!

BTW! WHO HAS TWITTER? FOLLOW ME, YO!
www.twitter.com/mszcheysser!

40 comments:

Shopn'Chomp said...

Omg, we are going to see Bruno tomorrow! I see it got 2 penises-up from you...LOL!

Yes, I was guilty of too much blush and f*cked up eyeliner too. I also had a time when I didn't realize that my foundation shade was all wrong. :(

P.S Don't laugh. I am not on Twitter b/c I don't get it and really don't want to get it. Plus, I have only seen the first 2 or 3 Harry Potter movies. (I attempted to read the first book but it got boring to me)

Shopn'Chomp said...

One more thing...so you don't have any probs texting on your Storm? I think I'm just too used to a keyboard.

Roseilee said...

Lol! I hope you enjoy the movie!! i really want to go see it too. hopefully i can go that day! wow draco really grew up there!! i can't believe the harry potter stars look so mature now =P.

and that's so sweet that your bf won you something! lol even if it was a bowl; that's one mighty bowl.

i have had a lot of make up boo boos. starting with eyeliner and lining it wayyy too thick. by the end of the day, it would run like a sprinter and give me raccoon eyes. very very attractive i must say.

thank you so much for following me and leaving me the sweet comments! i really really appreciate it =)

Hana aka acutelife said...

Hi butterfly!! :D i love harry potter too!! I just bought the pre-order tickets and got free posters!! lolz..
btw, im trying to follow you but cant find the follow button -_-"

Jasmin said...

Yeahy, Harry Potter!!! I so want to see it already!

HAHAAH.. Omgeeze, I remember my makeup mistakes/diss it.. hahha. Horrible.. haha.. My brows and eyeliner back then was crazy.. Maybe I'll blog about it, since you've given me an idea. HAHA.

adin_22 said...

hey!!I'm going to follow u on twitter....I'm with u with Harry Potter..but I'm not going to be able to watch it on midnyt maybe on weekends...

Courtney!;* said...

i used to hate harry potter, but then my sister got me into it. now everytime it comes on i watch it. i can't wait for this new HP movie &bruno.
hope you have fun seeing it!

&the makeup was cute.

CamRenRai16(SHOBE) said...

applying wing on my eyeliner is my everyday makeup mistake,i cant seem to do it very well.hehe

lindah said...

awhh you stepped in mud :( I do that like every other week XD I'm such a clutz. and no I'm not really a receptionist, that was me playing life :P I'm somewhat a receptionist because I work in a small asian restaurant and I answer the phones/pack orders/waitress/deliver! I'm such a multi tasker o_O ahah, I love working there :) and thanks for liking my outfits because I barely wear those out xD and yeah, I'm standing on my tub so you can see the outfit lol, I just cropped it because I don't want the rest of the background showing haha! and thanks. I think I'm done with these contest looks! Now onto real blogging :P I'm thinking of cutting my hair too! I'm not sure what style though :/? and pretty blues! I think I'm going to wear it tomorrow! my makeup faux-pas would be.... wearing the wrong shade of foundation for like ever! then wearing the wrong tone so my skin looks ashy! O_O and I really don't know how to put blush on hahahaha, I still suck at it! xD and don't worry girl, I LOVE HARRY POTTER!!!! Did you google his equis pictures?!?! LOOK AT HIS DICK! AHAH xD I'm sorry I think I'm a sorta pervert :P oh well, goodnight/morning! whichever. Hope you had fun reading :)

K said...

I'm following you!

Cristina [BarbieLuvsMac] said...

lol! omg i lowkey looove harry potter too. but i wait till it comes out dvd. im ashameddd lol

Catherine said...

LOL. I totally wore wrong shade foundation/powder for a couple years. Luckily, when I started wearing all the other stuff, I had MUA and all you blogger ladies to learn from so it wasn't that bad and most things were trial and error booboos, like when Tarte Lash Hugger ran down my face when it rained once LOL (I got a WP mascara after that hahaha).

Such a cute story about the carnival and the bowl LOL. :D

Iyah said...

Oh it comes out 12AM TUESDAY?? I thought showing on July 15th? [Wed].. hmmm.. I am wrong then! hahah! I am off Wed.. :P

My Make up Boo-boos
*Not blending the harsh lines
*Not using eye primer
*Getting the wrong foundie shade

:P

Denysia said...

I was so weird back in the day, which was in 2005. I didn't know anything about makeup, and while I was working at nordstrom, I went to the smashbox counter, because the mac counter was full of people, and I asked them how to apply makeup, and this guy (yes a guy!) showed me how to apply my makeup, and after that I was in love with makeup! I don't wear it often because of work, but I still love playing with my makeup! :)

Blair said...

Makeup boo boos huh? Lousy lining skills and very amateur eyeshadow skills! The two FOTDs that I posted in my blog are my first and second times applying eyeshadows hahaha

donnarence said...

weeh,, damn i love harry potter.. honestly,, I love this better then twilight (or perhaps the fact that i have not yet read any of the twilight books made me love HP more.. ) i am not fond of love stories.. wizardry is much better!!!! super!!! hahaha love the bow,, bf bought you.. pretty!!! love the blue e/s on you..matches your necklace (i am seeing some blue in it am i right?? hehe)
make up booboos: wrong foundation shade i look like a ghost on pictures before i finally realized that i don't have fair skin.. (in denial pa kasi ako.. LOL)

Cris said...

Oh I love that blue you're wearing here :D!
And believe it or not, I completely forgot about Harry Potter >:-). But cinema's not my thing anyway, I'd rather buy stuff XD.

Shar [X3MZSHAR] said...

Hey Pervert! LOL you're so hilarious Cheysser! I love reading your blogs, since waayy back on MYSPACE haha! And I love love love your Necklace, where did you get it? I wish I had pictures of my makeup booboos. I really cant even think right now to start! haha

Katrina M said...

it's okay...everybody has their own obsession!!

and of course practice makes improvement.

Shopn'Chomp said...

So the Storm requires patience huh? Girl, I lack that so I guess I made the right choice...hahahaha!! xoxo

JL ♪ GiLiNG said...

I love harry potter, but I don't even know when the movie is coming out or if it's even out alreaDY =[. Can't wait to see the movie ^_^.
Ohh makeup booboos, fortunately I don't have many just because I mostly only wore eyeliner back in the day, lol. Thanks for sharing yours!
MsGiling.blogspot.com

♥ Kendall ♥ said...

Makeup Booboos???
Lining my lips with almost black eyeliner & wearing wine colored lipstick....

I don't think the pimp guy was being funny, he was really trying to keep us out of trouble, lol maybe he thought we were new hoes :)

XOXo

Lulu said...

hahaha you are so cute, yay for harry potter!!!

aww your makeup booboos are so cute, you even have pictures to prove it, hehe, I really enjoyed reading it :)

My makeup booboos:
-wrong foundation shade
-over powdered nose

And thanks for your sweet comments on my blog sweetie! <3

*Nehs* said...

hi cheysser! thanks so much for visiting my blog! <3 sorry i didn't reply.. busy-busyhan ako these days.. hihi.. take care!

Dana Yoshimizu said...

My makeup booboo was that I used too much eyeliner, but that's about it. And I think the too much eyeliner was more of I was too lazy to use eyeshadow since I didn't apply it too well, So I just globbed on the black liner ! -__- LOL

Pop Champagne said...

hahaha soo funny! Meh I love Harry Potter as well too :D I'd so do that! I actually had a comversation similar to yours when I was trying to get Hilary Duff Concert tickets a few years ago lol! shhhh don't tell anyone!

Ares G. said...

Love the look. I love harry potter too but something about Edward that gets me. I don't know, he's just so... hot. LoL.

KIITZYY said...

haha.. the bowl was fate! :) ive done many makeup booboos too! i just cant remember them! xoxo

*Nehs* said...

h cheysser!

LOL. oo nga eh.. pero ns na ns dn ako kaka-paste. haha.. buang tong computer ko e. teka.. sana naiintindihan m to. :D

hope you know how to speak tagalog babe. thanks so much for the comment! <3

Shopn'Chomp said...

Thanks for the sweet comments! :-) Hope you're doing well....

Blair said...

Yeah, you can get those palettes when you are in Japan =D Not to worry, Malaysia only has two out of the five brands that I mentioned in my entry haha

smiley13tree said...

Ooh, the blue is so intensely beautiful! I used to do horrible winged eyeliner as well.
I love harry potter. I might've done that myself. :3

lindah said...

LOL, all my clothes look the same because they're black! but whatever, I DON'T CARE! :) I'm loving the second leather jacket... ahh it's so sexy looking! I went to go look at it today and didn't see any there so I might have to wait until it comes out?? If not I gotta order online :( (ONE EXPENSIVE JACKET! BETTER LAST ME YEARSSSS!!!!) ahah :)

adin_22 said...

hey!!Thanks for informing me about my post....I think I did used webdings font..and I did have difficulty in changing d font today!!

Jannie said...

i'm guilty of some of those makeup booboos too. like the punched in the face thing you were talking about that. i've committed that before too. there were times when i'd come to work without properly blending my foundation. a couple co-workers noticed. it looked like i had bruises on my face. lol.

yup. that bag at ross sure was a great deal. i'm glad i didn't have to dig through the bins very much to find it. i guess it called my name. the thing i can't find at the ross in my area though is makeup. it's there alright, but it's been messed up by customers already.

thanks for passing through my blog. it was fun looking through yours too. take care. :)

e.motion in motion said...

Hey there (: Thanks so much for following my blog too hehe. I have made the similar makeup boo boo's lol. I used to always line my waterline with black eyeliner until I realized it made me look scary/mean and like a dead fish xD Maybe it works for some asians, but after awhile I realized it wasn't for me hehe :P

CamRenRai16(SHOBE) said...

thanks cheysser!for the hair dye tip.anyway i have a free ticket for the harry potter 6,on july 16.cant wait yey.

Shopn'Chomp said...

Ur brain's on break?! Ah, ok cool ;-)

Pop Champagne said...

heh, the only reason I watched Jon and Kate is cuz they play it at the gym... LOL! I wish I get the TLC channel at home!

Have a great weekend hun ^^

ChinkyGirLMeL said...

Teach me how to do my make up like that. The blue one looks mesmerizing.